Bjarte Aarseth fortel:
- Mitt motto er tilbakeblikk i tid for å forstå og å ta vare på notida. Ein rekonstruksjon er som ein fysisk modell, ein kopi som vil lære folk å sjå og å kunne berøre fortidas handtverk.
- Eg beherskar faget og stilen og finn inspirasjon i vikingetidas og mellomalderens praktfulle treskjerarkunst.
- Korleis arbeider ein biletskjerar?
- Frå 1920 har Kulturhistorisk museum hatt ein fast biletskjerar som har sin oppgåve å lage sikringskopiar av bevarte gjenstandar som dyrehodestolper og køyrety frå Osebergfunnet. Eg er den 4`de i rekka sidan då.
Kulturhistorisk Museum har sett sitt ansvar å føre denne levande norske treskjerartradisjonen vidare, og frå 2000 - 2004/2009 - 2012 har biletskjeraren på Vikingskipshuset også hatt opplæringsansvaret for lærlingar.
- Når ein arbeider med dokumentasjon og rekonstruksjon, kjem ein opp i eit dilemma: Wie es eigentlich gewesen (korleis er denne konstruksjonen eigentleg)?
Skal ein lage kopi av gjenstanden som den er i dag eller skal ein lage ein kopi av gjenstanden som den var før den vart konservert?
Ein hypotetisk rekonstruksjon ser slik ut:
- fyrste rekonstruksjon
- mykje betre rekonstruksjon
- den ideelle rekonstruksjon
Ein treng materialer, emne. Ein må produsere delar og setje saman delane.
Korleis gjorde dei det dei som skar denne portalen?
Det ein treng for å bygge ei stavkyrke, ein slede, er ei teikning.
Stikkord for ein biletskjerar er metode, tid, nøyaktigheit.