Dobbel uttelling i Type Directors Club for Historisk Museum

Designbyrået Bleed får dobbelt typografi-sertifikat i New York hos Type Directors Club for Historisk Museums nye visuelle identitet.

Bildet kan inneholde: produkt, erme, bagasje og bagger, gjøre, bag.

Logomonogrammet er det bærende elementet i profilen til Historisk museum. Foto: Bleed.

Arbeidet med Historisk Museum mottok det prestisjetunge sertifikatet «Certificate of Typographic Excellence» for både identitet og logo.

– Dobbel pris på samme prosjekt er en sjelden glede. Stor takk til Historisk museum som lot oss rote rundt i fortiden for å skape en fin og ærlig inngang til fremtiden. Logoen er en fornyelse av flere av navnetrekkene Henrik Bull lagde til fasaden allerede i overgangen til 1900-tallet, så denne deler vi med ham, sier seniordesigner i Bleed, Halvor Nordrum.

I år var det sendt inn mer enn 2000 arbeider til konkurransen. Type Directors Club er en del av The One Club, som i tillegg kårer de beste kreative arbeidene gjennom anerkjente konkurranser som The One Show, ADC Awards og Young Ones.

Profilen til Historisk museum ble lansert i fjor, og rulles ut i takt med oppgraderingene som har foregått på museet de seneste årene.

Teamet bak jobben er: Kreativ leder Svein Haakon Lia, seniordesigner Halvor Borchgrevink Nordrum, prosjektlederne Marie Steen og Elisabeth Jahr Hilde, samt strategisk rådgiver Christoffer Nøkleby. Intern gruppe fra KHM var Gruppe for marked og kommunikasjon: Øivind Gulliksen, Karoline Dowson, Johnny Kreutz, Asbjørn Næss og Tea Kristiansen.

Publisert 4. apr. 2022 09:41 - Sist endret 4. apr. 2022 09:41